Dag 5: Någon jag saknar som inte finns på jorden

Dag 5: Någon du saknar som inte finns här nere på jorden längre?
Ja.. jag saknar min mormor. Det var lite mer än ett år sedan hon försvann från oss men det känns som igår.
Det kom så oväntat liksom... helt plötsligt var hon bara borta, för alltid. Jag kunde inte förstå att jag aldrig mer skulle få träffa henne, inte ens på hennes begravning kunde jag förstå att det var hon som låg där, död.
Jag blir glad av alla minnen med min mormor. Hennes skratt och hur hon brukade skoja. Hon ville alltid att vi skulle till affären och handla åt henne, då tyckte jag inte att det var något roligt precis, men nu hade jag mer än gärna gått och handlat åt henne. "Köp en tidning också", brukade hon säga och så fick jag och min bror en varsin tidning av henne.
Den 20 september har Lisa namnsdag, och eftersom både min mormor hette Lisa och jag heter Lisa i mellannamn så brukade vi ringa till varandra och se vem som hann säga grattis först. Det finns så många minnen som får mig att le när jag tänker på det. Åh, vad jag saknar dig mormor!
Dag 5: Någon du saknar som inte finns här nere på jorden längre?


Ja.. jag saknar min mormor. Det var lite mer än ett år sedan hon försvann från oss men det känns som igår.
Det kom så oväntat liksom... helt plötsligt var hon bara borta, för alltid. Jag kunde inte förstå att jag aldrig mer skulle få träffa henne, inte ens på hennes begravning kunde jag förstå att det var hon som låg där, död.
Jag blir glad av alla minnen med min mormor. Hennes skratt och hur hon brukade skoja. Hon ville alltid att vi skulle till affären och handla åt henne, då tyckte jag inte att det var något roligt precis, men nu hade jag mer än gärna gått och handlat åt henne. "Köp en tidning också", brukade hon säga och så fick jag och min bror en varsin tidning av henne.
Den 20 september har Lisa namnsdag, och eftersom både min mormor hette Lisa och jag heter Lisa i mellannamn så brukade vi ringa till varandra och se vem som hann säga grattis först. Det finns så många minnen som får mig att le när jag tänker på det. Åh, vad jag saknar dig mormor!

En ung och vacker mormor på bild.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknar henne oxå <3 Kram/mamma

2012-01-06 @ 16:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0